blog 2, Tenerife! - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Emmeline Batenburg - WaarBenJij.nu blog 2, Tenerife! - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Emmeline Batenburg - WaarBenJij.nu

blog 2, Tenerife!

Blijf op de hoogte en volg Emmeline

15 November 2012 | Spanje, Isla de Tenerife

Maandagochtend 5 november zijn we vertrokken vanuit Cherbourg. Omdat er boven de Golf van Biskaje een depressie hing. Het was wel weer even wennen op zee en er werden weer veel mensen zeeziek, ik niet gelukkig. ’s Nachts had ik weer wacht van 3 tot 6. Dinsdag hebben we voor het eerst dolfijnen gezien! Super gaaf! Er zwommen langs het boegbeeld 6 grote en 2 baby dolfijnen. Tijdens onze wacht die middag mochten Annemijn en ik het kluivernet in om de binnenkluiver en de vlieger te zetten. Er was weinig wind maar wel een lekker zonnetje. Aan het eind van onze wacht zagen we zelfs 2 walvissen! Woensdag hebben we zelfgemaakt brood gegeten, jummiee! Na het ontbijt hebben we even aan school gewerkt maar het was zo’n lekker zonnetje dat we vrij snel op het dek zijn gaan liggen.
We merkten wel dat het steeds warmer werd. Eerst moest je tijdens de wacht nog thermo-ondergoed aan maar nu zitten we ’s avonds nog in korte broek. ’s Nachts tijdens onze wacht bakken we brood zodat we de dag erna vers brood hebben. Wacht lopen is eigenlijk heel leuk alleen is het wel moeilijk om elke nacht om half 3 op te staan. Inmiddels ben ik er wel aan gewend. Met onze wacht gaan we om 6 uur gelijk ontbijten zodat we daarna door kunnen slapen tot een uur of 11. ’s Middags hebben we dan warme lunch en ’s avonds weer brood.

Mijn dag op zee ziet er zo uit:
03:00-06:00 wacht met sterren kijken
06:00-06:30 ontbijt met onze wacht
06:30-11:00 slapen
11:00-13:00 school
13:00-14:00 lunch
14:00-14:50 uurtje met onze wacht leren over hoe je handig kan leren
15:00-18:00 wacht
18:30-19:30 Spaanse les
20:00-21:00 avondeten
21:15-02:30 slapen

We hadden verwacht dat de Golf van Biskaje een ramp zou zijn maar we hebben geluk gehad! We hadden zon en perfecte wind! Op het einde werd de wind wat minder en hebben we de motor aan gedaan. We zijn super snel door de Golf van Biskaje heen gevaren. Van die depressie hebben wij dus geen last gehad.

We liggen nu in Tenerife met de andere boot van School at Sea (Wylde Swan). Gister middag zijn we hier aangekomen en zijn we het stadje in geweest. Komende week blijven we hier in Tenerife. We gaan morgen de Teide vulkaan beklimmen en daar overnachten. Wanneer weten we nog niet maar als het lukt hebben we ook nog een uitwisseling met een Spaanse school van hier.

  • 15 November 2012 - 18:54

    Ria:

    Gaaf om en dolfijnen met jong te spotten en ook nog walvissen.
    Leuk verhaaltje.Groet Ria

  • 15 November 2012 - 19:14

    Stephanie De Graaf - Meijer:

    Jeetje Emmeline, wat ben ik jaloers op jou.
    Walvissen, dolfijnen, of 't maar heel normaal is.
    Ja, wacht lopen is best even wennen, denk ik, vooral omdat je op zo'n gekke tijd
    er uit moet. Maar het went, zoals je mailt.
    Jij gaat de warmte tegemoet en wij moeten langzamerhand wennen aan vrieskou.
    Jullie gaan naar de Teide. Super! Heb ik ook voor 'n heel klein gedeelte beklommen,
    zo ongeveer veertig jaar geleden!!!!!
    Lieverd, geniet van ieder moment. Dit ga je nooit meer vergeten.
    Dikke kus, tante Steef

  • 15 November 2012 - 19:47

    Evelyn:

    Lieve Emmeline,

    Wat een heerlijke verhalen. Ik ben blij dat je de Golf van Biskaje goed doorgekomen bent. Dta leek mij ertg, maar ja, wie ben ik. Ik word al zeeziek op een trapje vanm twee treden. Fijn dat je het zo goed doorstaat! Wat een ervaringen allemaal.

    Veel liefs,

    Evelyn


  • 16 November 2012 - 13:47

    Els:

    Elke ochtend de dageraad meemaken.. wat zal dat mooi zijn.

  • 16 November 2012 - 15:55

    Marlice:

    Lieve Emmeline, heerlijk dat je zo geniet, NIET zzeziek bent en een beetje in het ritme van je dag-nacht programma komt! En dat alles dan ook nog in korte broek, haha! Hier 5 graden, superkoud! We leven/reizen met je mee, veel liefs M.A.B.

  • 17 November 2012 - 15:07

    Wouter:

    Wat een gave verhalen! Super klinkt het allemaal. Veel plezier en succes.

    Liefs, Wouter

  • 17 November 2012 - 15:07

    Wouter:

    Wat een gave verhalen! Super klinkt het allemaal. Veel plezier en succes.

    Liefs, Wouter

  • 17 November 2012 - 15:07

    Wouter:

    Wat een gave verhalen! Super klinkt het allemaal. Veel plezier en succes.

    Liefs, Wouter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmeline

Ik ben 15 jaar, zit in VWO-4 van het Nehalennia en ga vanaf 21 oktober een half jaar mee met School at Sea! Thuis woon ik met mijn ouders en mijn hond. Mijn 3 zussen zijn uit huis en studeren in Utrecht, Haarlem en Groningen.

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 10446

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2012 - 21 April 2013

School at Sea

Landen bezocht: