Blog 4 - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Emmeline Batenburg - WaarBenJij.nu Blog 4 - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Emmeline Batenburg - WaarBenJij.nu

Blog 4

Door: Emmeline

Blijf op de hoogte en volg Emmeline

13 Januari 2013 | Spanje, Isla de Tenerife

Na drie weken oversteek zijn we aangekomen op Dominica, jippiee! Toen we vertrokken vanaf Tenerife kregen we een nieuwe kamer- en wachtindeling. Mijn nieuwe wachttijd is 4 tot 8. Onze nieuwe taken zijn overdag het dagverblijf vegen en ’s nachts kneden we brood. Om 3 uur was het dan zover en hebben we de trossen los gegooid. We zijn niet in een keer door gevaren want we hadden eerst een tussenstopje bij La Gomera. We zijn voor anker gegaan zodat we konden wachten op betere wind. Natuurlijk konden we daar ook zwemmen in het warme water. We zijn vanaf het kluivernet gesprongen en als tarzan aan de touwen geslingerd. Vanaf 25 november zaten we dan echt op de oceaan. De watermaker die het zoute water zuivert zodat we douch- en drinkwater hebben was kapot dus misschien zouden we een tussenstop op Kaapverdische eilanden hebben. Gelukkig was het optijd opgelost dus konden we in een keer door. In de drie weken op de oceaan is er veel gebeurd maar toch zaten we in een ritme. De schooldagen werden afgewisseld met wachtdagen. Een schooldag is van 8 tot 6 waarin je vooral zelfstudie doet. Als je vragen hebt kan je die stellen aan de leraren en samen met je mentor kijk je elke week naar je planning.
De dagen zien er zo uit:
Dag 1
07:30-08:00 ontbijt
08:00-13:00 school
13:00-14:00 lunch (vaak buiten in het zonnetje)
14:00-18:00 school
15:00-15:45 uurtje vrij
15:45-20:15 wacht
20:15-21:00 avondeten
21:00-07:30 slapen
Aan boord hebben we sinterklaas gevierd met cadeautjes van super leuke thuis. Helaas waren er tijdens de oversteek luizen geconstateerd.. Alle mensen met luizen moesten op dek in de luizenshampoo 3 dagen achter elkaar. Gelukkig was het mooi en zonnig weer dus dan is douchen op dek niet erg. Elke dag moesten we allemaal kammen om zo goed mogelijk de luizen te bestrijden. Helaas zijn we er nog steeds niet helemaal van af. De tijd vloog voorbij! Nu 4 volgeplande dagen Dominica! XX

• 14 Januari 2013 - 12:27

Lies En Richard:

Hoi Em, voor het eerst zag ik je blog, en heb ook de eerdere blogs terug kunnen lezen, SUPER LEUK EN GAAF is jouw reis tot nu toe !!!!!!! wat n dierbare schat aan ervaring zul jij opbouwen, werkelijk te gek.

Ben vorige week in t Noorden bij Brigit geweest en heb Leo ook geholpen met verven en laminaat vloer te leggen. Ze zit in n leuk studentenhuis "Seesight" genaamd. Bij ons in Nederland vriest t, hopelijk kunnen we eind vd week schaatsen; terwijl jij aan n andere kant vd wereld tot laat in de avond al in je korte broek op t dek kan zitten. Daarna sn8s w8 lopen, spannend, met daarbij de broodkneed productie voor t zelfgebakken brood: survivors vd bovenste plank, mooie belevenissen, stoer hoor.

Fijn dat de watermaker weer gerepareerd is. De zelfstudie lijkt mij niet gemakkelijk, suc6 ermee.

Heeeeel veeeeel zoenen, liefs Lies en Richard