Blog 3, Teide beklimmen - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Emmeline Batenburg - WaarBenJij.nu Blog 3, Teide beklimmen - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Emmeline Batenburg - WaarBenJij.nu

Blog 3, Teide beklimmen

Blijf op de hoogte en volg Emmeline

19 November 2012 | Spanje, Isla de Tenerife

Teide vulkaan beklimmen:
Vrijdag zijn we vroeg opgestaan en hebben we spullen ingepakt voor de grote tocht! Om half 11 zijn vertrokken richting de bus. We merkten al dat we steeds hoger kwamen en na een uurtje zijn we afgezet onder aan de vulkaan. Met de hele groep zijn we begonnen maar al snel waren er verschillende tempo’s. Met Kimmo ben ik het grootste deel van de Vulkaan beklommen. Het was best wel zwaar.. We waren best snel dus we konden gelukkig veel pauzes houden. Uiteindelijk hebben we er iets meer dan 4 uur over gedaan tot de herberg. Ik had keuken dienst dus ik moest koken. We hadden zakjes met rijst en pasta, wat we alleen niet wisten is dat het water in de bergen al kookt op 85 graden.. Het eten was dus niet echt gaar. Na het eten is iedereen vrij snel gaan slapen want de ochtend erna moesten we weer vroeg op. Om 4:45 werden we gewekt om het laatste stukje tot de top te klimmen. Om 5:00 zijn we met de groep vertrokken en rond een uur of 6 waren we boven op de top. Helaas heeft maar een klein deel van de groep de top bereikt maar de zonsopgang was het zeker waard. Het was super gaaf om boven de wolken de zonsopgang te kunnen bekijken. We zijn best snel daarna weer naar beneden gegaan want het was daar boven op de top erg koud. Naar beneden was een stuk minder zwaar omdat je steeds meer zuurstof kreeg. Als een van de eerste waren we beneden en hebben we ons omgekleed. We hebben daar nog even op de bus moeten wachten en ’s middags waren we vrij.
Morgen hebben we uitwisseling met een Spaanse school. Samen met Annemijn mocht ik het helemaal organiseren dus hebben we allemaal leuke dingen bedacht. We gaan vertellen over School at Sea, over feestdagen en over typisch Hollandse dingen. Op het einde krijgen ze ook een rondleiding door onze boot. We hebben een keukenploeg die pepernoten en andere lekkere dingen gaat bakken. Overmorgen gaan we hun school bezoeken.
Donderdag vertrekken we weer vanuit Tenerife en gaan we beginnen aan de oversteek. Byee XX

• 19 November 2012 - 15:49

Tante Steef:

Hi Emmeline,
    Wat stoer, helemaal de Teide beklimmen en dan ook nog als een van de eerste boven en ook nog als een van de eerste benenden.
    Poeh, poeh, dat zal best koud geweest zijn daar boven.
    Toen wij op Tenerife waren lag er zelfs sneeuw op de top!
    Je weet dat wij 25 jaar in Spanje overwinterd hebben, en daar zagen we ook uit op een hoge berg, waar 's winters ook sneeuw op de top lag. Dus zei ik altijd: Spanje is een warm land met veel zon!!!!!
    Misschien geldt dat ook wel voor Tenerife, alhoewel toen wij daar op vancantie naartoe gingen, kregen we voor iedere dag dat we daar waren en het onder de 22 graden bleef, 10 gulden terug!!!!!
    Hier begint 't langzamerhand ook kouder te worden.
    En natuurlijk is Sinterklaas hier al weer 'n paar weken geleden gesignaleerd. En hoeven nog maar 'n paar weekjes te wachten op de versierde kerstbomen!
    Doen jullie aan boord ook nog wat aan Sinterklaas?
    En Kerst? Misschien moet je wel wacht lopen Kerstnacht?
    Meidje, ik blijf jaloers op je, maar geniet wel van je blogs.
    Dikke hug
    tante Steef

• 19 November 2012 - 19:30

Ria:

Het is altijd bijzonder om een zonsopkomst te kunnen meemaken. Vooral op een berg al moet je er wat voor over hebben. Om nooit meer te vergeten.
    Groeten Ria

• 21 November 2012 - 14:55

Nicole:

Hoi Emmeline, klinkt helemaal gaaf zeg! Wat een uniek ervaring dit, en je bent nog maar net weg....Heel leuk om je verhalen te lezen. Marilot wees me er vandaag op (ze is nu aan het oppassen op Nikolaj en Yonatin). Walvissen en dolfijnen, zo mooi! Verget je nooit meer! Succes ook met Spaanse les.

Behouden vaart!!

• 11 December 2012 - 19:55

Evelyn:

Dag Emmeline,

Hoe gaat het met je? Vandaag was ik hier druk bezig leerlingen die veel Engelse woordjes moesten leren en toen moest ik aan jou denken. Vreemde associatie, hè.

Veel liefs,

Evelyn